Oost NL

Market Readiness Program: nieuwe ronde 2 november, meld je nu aan

Weet je wie jouw early adopters zijn? Weet je of jouw oplossing de beste oplossing is voor het probleem dat zij ervaren? Met deze vragen gaan we aan de slag in het Market Readiness Program. Oost NL biedt start-ups uit Gelderland en Overijssel het Market Readiness Program aan, een gratis programma met het doel jouw early adopters binnen een specifiek klantsegment te vinden. De volgende editie van het programma start op 2 november 2021. Eerdere edities van het programma werden door deelnemers gewaardeerd met een 9,3.

Market readiness program

Het Market Readiness Program is een parttime programma van tien weken waarin je alle aannames over jouw klant toetst. Het is een proces waarin je leert vanuit het perspectief van de klant te denken. Wekelijks voer je vele klantgesprekken, zodat je een specifiek klantsegment in beeld krijgt waar je je marktentree gaat maken. Heb je na zes weken een klantprobleem in kaart kunnen brengen dat het waard is om op te lossen, dan werk je in de resterende weken aan je product en je businessmodel. En: aan het aansluiten van je eerste klant.

Wat je mag verwachten

Tien weken lang heb je elke week een plenaire workshop. Naast deze bijeenkomsten wordt er veel van je verwacht. Je werkt aan je ‘huiswerk’ dat veelal bestaat uit klantgesprekken voeren. Je gaat tijdens zeer intensief in gesprek met potentiële klanten om je oplossing te toetsen en te optimaliseren. Een business developer van Oost NL begeleidt je tijdens het hele gesprek.

Programma

Deelname aan het programma is gratis. We verwachten wel commitment in tijd en inspanning. In de bijlage vind je het programma.

Meer weten en aanmelden

Wil je je inschrijven of meer weten over het Market Readiness Program kijk dan hier.

Bijlage