
Ontwikkelaar AI-marketingtool Growf vindt business angel voor financieringsronde
Growf uit Geldermalsen ontwikkelt een strategisch marketingplatform voor business-to-business marketeers. Eind 2024 rondde het bedrijf hun eerste investeringsronde af. Die financieringsronde kwam mede tot stand door een angel investeerder uit het netwerk van Business Angels Oost NL.

Oprichters Bart en Benjamin van der Meeren begonnen hun carrière als B2B-marketingconsultants, waarbij ze softwarebedrijven hielpen met hun marketingstrategie. Tijdens dit werk, merkten de twee broers dat er talloze marketingtools zijn die gebruikers helpen bij operationele taken, zoals analytics en zoekwoordenonderzoek, maar geen enkele tool die het opzetten van marketingstrategieën makkelijker maakt. Benjamin van de Meer, CEO van Growf: “Daarom zijn we sinds 2022 bezig met het ontwikkelen van een AI-platform. Ons doel is B2B-marketing toegankelijk maken voor iedereen, met óf zonder marketingexpertise.”
Meer dan alleen een investering
Om écht te kunnen schalen met hun platform, gingen de oprichters van Growf in de zomer van 2024 op zoek naar een eerste investeringsronde. In hun zoektocht naar investeerders kwamen ze uiteindelijk terecht bij Koen van den Berg van Oost NL: “Growf is een mooi bedrijf, maar past niet direct bij de focus van de fondsen die Oost NL beheert. Oost NL is ook de initiatiefnemer van een Business Angel-netwerk, waarin we ondernemers en particulieren investeerders aan elkaar koppelen. Binnen ons netwerk zijn we op zoek gegaan naar mogelijke matches. Binnen enkele weken werden de eerste gesprekken gevoerd, en na een paar maanden was de investering al officieel gemaakt.”
Growf haalde een pre-seed investering op van 1 miljoen euro bij Quantum Leap Capital, een investeringsfonds dat opgericht is door Mike de Boer (mede-oprichter en voormalig CFO van Knab) en André Grimbergen (mede-oprichter van Albelli). Daarnaast participeren ook André van der Meer (oprichter van marketingbureau Campagne) en Peter de Wijze (oprichter van Liqcreate). De oprichters van Maxlead – Ronald van Klooster en Rob Steenbrink – zijn toegetreden tot de Raad van Advies.
“Daardoor halen we niet alleen geld binnen, maar ook een schat aan ervaring om het bedrijf te helpen schalen. De investeerders hebben ervaring met het opschalen van bedrijven, en expertise in de marketing. Daar zijn we erg blij mee. Het koppelwerk van Koen heeft ons in staat gesteld de juiste investeerders te vinden,” zegt Benjamin van der Meer.
Focus op commercialisatie
“Aangezien het platform zelf al ver doorontwikkeld is, ligt de focus nu volledig op sales en marketing. Door de investering hebben we inmiddels commerciële medewerkers aan kunnen nemen én steken we middelen in een marketingcampagne om de naamsbekendheid rond het platform te vergroten,” vertelt Benjamin van der Meer. Hoewel Growf in principe geschikt is voor elke B2B organisatie, richten de oprichters zich voorlopig op de doelgroepen die ze goed kennen; marketingbureaus en softwarebedrijven in de Benelux, Scandinavië en het VK.
“Het is mooi dat we via Business Angels Oost NL een bijdrage kunnen leveren aan de groei van een innovatieve Oost-Nederlandse software onderneming. De financiële impuls die dat oplevert is van belang, maar het vinden van de juiste match op mensniveau is minstens net zo belangrijk. Zo kunnen we echt waarde toevoegen aan de onderneming. We wensen Benjamin en Bart veel succes met hun ambitieuze plannen,” besluit Van den Berg.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen bij Oost NL? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief Ontwikkelingen. Je ontvangt 10 keer per jaar een update met nieuws, events en vacatures.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen bij Oost NL? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief Ontwikkelingen. Je ontvangt 10 keer per jaar een update met nieuws, events en vacatures.