Onze organisatie
Oost NL is een dynamische organisatie met ruim 180 gedreven medewerkers. Samen zetten we ons dagelijks in om de regionale economie in Gelderland en Overijssel te versterken. Vanuit onze expertise en betrokkenheid verbinden we ondernemers, kennisinstellingen en overheden om samen maatschappelijk en economische impact te maken.
Onze aandeelhouders
Oost NL werkt in opdracht van en samen met aandeelhouders. Zij vormen de basis van onze organisatie:
- Provincie Overijssel: 14,0%
- Provincie Gelderland: 31,6%
- Ministerie van Economische Zaken: 52,9%
- Universiteit Twente: 1,5%
Lees meer
Ons directieteam
Het directieteam van Oost NL zorgt voor de dagelijkse leiding en strategie van onze organisatie. Dit team bestaat uit:
Wendy de Jong – Algemeen directeur
Fons de Zeeuw – Directeur International
Freek Welling – Directeur Capital
Theo Föllings – Directeur Business Development
Wieteke Numan – Directeur Finance, Risk & Operations
Ons directieteam
Het directieteam van Oost NL zorgt voor de dagelijkse leiding en strategie van onze organisatie. Dit team bestaat uit:
Wendy de Jong – Algemeen directeur
Fons de Zeeuw – Directeur International
Freek Welling – Directeur Capital
Theo Föllings – Directeur Business Development
Wieteke Numan – Directeur Finance, Risk & Operations
Van links naar rechts: Fons de Zeeuw, Freek Welling, Wendy de Jong, Wieteke Numan, Theo Föllings
Raad van Commissarissen
De Raad van Commissarissen (RvC) houdt toezicht op de activiteiten van Oost NL en zorgt voor een goede balans tussen strategie en uitvoering. De leden van de RvC brengen verschillende achtergronden en expertise samen om de organisatie optimaal te ondersteunen.
Hoe we zorgen voor goed bestuur: Corporate Governance
Bij Oost NL staan transparantie en integriteit voorop. We volgen de principes van goed ondernemingsbestuur en passen deze toe in ons dagelijks werk. Zo bouwen we aan vertrouwen bij onze partners, opdrachtgevers en medewerkers
Hoe we zorgen voor goed bestuur: Corporate Governance
Bij Oost NL staan transparantie en integriteit voorop. We volgen de principes van goed ondernemingsbestuur en passen deze toe in ons dagelijks werk. Zo bouwen we aan vertrouwen bij onze partners, opdrachtgevers en medewerkers
Onze richtlijnen en gedragscodes
Corporate Governance Code
Hoewel de Nederlandse Corporate Governance Code is bedoeld voor beursgenoteerde bedrijven, passen we bij Oost NL de relevante principes en best practices toe. In ons verantwoordingsdocument lees je hoe we de Code naleven.
Gedragscode Integriteit
Integer handelen zit in ons DNA. Onze interne gedragscode beschrijft helder wat we verstaan onder integriteit en wat we van onze medewerkers verwachten. Dit geeft ook externe partners duidelijkheid over hoe wij werken.
Download de Gedragscode Integriteit.
Reglement Raad van Commissarissen
De Raad van Commissarissen ondersteunt onze missie en doelen met een sterke focus op transparantie en betrouwbaarheid. De principes van de Corporate Governance Code zijn verwerkt in het Reglement van de Raad van Commissarissen, waarin ook de volgende onderdelen zijn opgenomen:
-
Reglement Audit- en Risicocommissie
-
Reglement Selectie, Benoemings- en Remuneratiecommissie
-
Profielschets Raad van Commissarissen
-
Benoemingsreglement
-
Rooster van aftreden
Richtlijnen bij investeringen
Gedragscode NVP
Bij aandelenparticipaties volgen we de gedragscode van de Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen (NVP). Deze gedragscode stelt onder andere dat we:
-
Maatschappelijk bewust handelen
-
Een lange investeringshorizon hebben
-
Open en respectvol communiceren
-
Vertrouwelijkheid waarborgen
-
Altijd volgens de regels werken
ROM-Code
Wanneer Oost NL een commissaris voordraagt bij een bedrijf waarin we investeren, hanteren we de ROM-Code. Deze code beschrijft de specifieke rol en verantwoordelijkheden van commissarissen bij investeringen met publieke middelen.
ROM-Code
Wanneer Oost NL een commissaris voordraagt bij een bedrijf waarin we investeren, hanteren we de ROM-Code. Deze code beschrijft de specifieke rol en verantwoordelijkheden van commissarissen bij investeringen met publieke middelen.
Klachtenprocedure
Oost NL wil graag dat u tevreden bent over haar diensten. Wij hechten veel waarde aan goede contacten met onze relaties en stakeholders. Daarom werken we voortdurend aan het verbeteren van de kwaliteit van onze diensten.
Het kan echter wel eens anders lopen dan verwacht. Bent u, als klant of relatie van Oost NL, niet tevreden over de dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen.
Hoe dient u uw klacht in?
U kunt uw klacht indienen via bestuurssecretariaat-oostnl@oostnl.nl. We vinden het belangrijk dat wij uw klacht zo snel als mogelijk en op een correcte wijze kunnen behandelen. Daarom vragen we u om uw klacht zo concreet mogelijk te omschrijven door aan te geven op welke punten de dienstverlening volgens u anders had gemoeten en wat daarin anders kan.
Wat gebeurt er met uw klacht?
Na ontvangst van uw klacht, sturen we u een bevestiging per e-mail waarin we aangeven hoe uw klacht in behandeling wordt genomen en op welke termijn u een inhoudelijke reactie kunt verwachten.
Alle klachten en de afhandeling daarvan worden door ons geregistreerd en drie jaar bewaard.
Meer weten? Neem contact op!
Wil je meer informatie over onze organisatie, ons beleid rondom corporate governance of een van onze gedragscodes? Bekijk de documenten via de links hierboven of neem direct contact met ons op. We helpen je graag verder!
Meer weten? Neem contact op!
Wil je meer informatie over onze organisatie, ons beleid rondom corporate governance of een van onze gedragscodes? Bekijk de documenten via de links hierboven of neem direct contact met ons op. We helpen je graag verder!