Een eerste klant voor veelbelovende medische ondernemers
Uit onderzoek blijkt dat 46% van de gestopte vroege fase bedrijven aangeeft dat hun innovatieve product nooit de eindklant heeft bereikt omdat er geen marktbehoefte bleek te zijn. Wat zou er gebeuren als je deze klant al vindt en gesproken hebt, nog vóórdat je product helemaal gereed is voor gebruik?
Customer Track is een initiatief van Oost NL waarin ondernemers samen met een ervaren team en experts uit het veld in een programma van negen weken intensief werken aan hun business case. Met als doel om dichterbij een launching customer te komen. Dit vergroot de kans dat ondernemers investeerders vinden en dat medische innovaties uiteindelijk de patiënt bereiken.
Customer Track
Customer Track focust zich op klantvalidatie. Klantvalidatie is een vak apart. De juiste vragen stellen vereist oefening. Door dit op een gestructureerde manier te doen wordt snel zichtbaar wat de gebruiker wil. In een negenweeks programma krijgen deelnemers aan Customer Track tools en ondersteuning bij dit validatieproces door middel van trainingen, workshops, en coaching.
Voor wie?
Customer Track is voor ondernemers (in spe), studenten, onderzoekers en innovatieve teams van minimaal 2 personen, werkzaam in de Provincie Gelderland die zich afvragen:
- Wie is precies mijn klant in het complexe zorglandschap?
- Hoe kom ik erachter of mijn toekomstige klant mijn product wil aanschaffen?
- Wat zou de belangrijkste reden zijn om mijn product aan te schaffen?
- Welke eigenschappen van mijn product worden het meest gewaardeerd?
Meer weten?
Ben je geïnteresseerd om mee te doen? Lees hier alles over Customer Track of stuur een elsbeth [dot] geukers [at] oostnl [dot] nl (e-mail). De inschrijving sluit op 12 februari 23.59 uur.