Oost NL

Digitale handelsmissie Japan

Oost NL organiseerde samen met de Nederlandse ambassade in Japan, RVO, Foodvalley NL en Wageningen University & Research een online event "Robotics & AI for data-driven horticulture and agriculture" als onderdeel van de digitale Tokyo Expo 'Rangaku Now' van TeamNL.

‘Rangaku’ is Japans en betekent zoiets als ‘Nederland leren kennen’. Ons event bestond uit virtuele bedrijfsvisites en was een vervolg op de succesvolle digitale economische missie naar Japan, in februari 2021, onder leiding van Mona Keijzer, de Staatssecretaris van Economische Zaken Klimaatbeleid.

Deelnemende bedrijven waren onder meer OnePlanet, KeyGene, Demcon, Kind Technologies, Hoogendoorn Growth Management, Aurea Imaging, Steketee, Kubota, inaho Europe en de WUR. Aan het event deden rond de 400 deelnemers mee. Deze activiteit past naadloos in de SIIAs ‘Digital Economy & Industry’ en ‘Slim & duurzaam voedsel produceren.’