Customer Track

Oost NL Customer Track - MedTech en Digital Health

Customer Track is een initiatief van Oost NL waarin ondernemers onder begeleiding van een ervaren team en met experts uit het veld in een programma van negen weken werken aan hun business case. Met als doel om dichterbij een eerste klant te komen.

Customer Track focust zich op klantvalidatie. Door in een vroeg stadium je idee op een systematische wijze met mogelijke klanten en gebruikers te spreken heb je meer kans op het vinden van een goede en efficiënte aansluiting van jouw idee of product met gebruik in de praktijk.

Voor wie?

Customer Track is voor ondernemers (in spe), studenten, onderzoekers en innovatieve teams of spin-offs van zorginstellingen die een schaalbaar product op de markt willen brengen en grondig hun problem-solution fit en/ of product-market fit willen valideren.

Deelnemende teams in 2018

Begin maart zijn acht teams gestart met het programma. Op 14 mei 2019 presenteren zij hun resultaten. De deelnemende teams zijn:

  • Bob de Bot

Bob de Bot helpt ouderen om langer, leuker en veiliger thuis te wonen en verhoogt tegelijk de sociale cohesie. Bob de Bot is een chatbot die persoonlijke interesses en behoeften van de gebruiker leert kennen zodat hij hulp kan inroepen op het moment dat het nodig is.

  • Lifestyle Monitoring van Gight

Door het installeren van slimme sensoren in woningen, monitoren Gight het gedrag en de activiteit van de bewoner. Data wordt toegankelijk gemaakt voor zorgverleners, waardoor verbetert het welzijn van ouderen en wordt een veiligere leefomgeving gecreëerd.

  • iCap

De iCap kan complexe wonden vele malen sneller genezen dan conventionele behandelingen. De iCap doet dit middels een specifieke lichttherapie, die is verpakt in een draagbaar en draadloos apparaat, welke patiënten zelfstandig kunnen gebruiken.

  • Inuka

Inuka maakt het makkelijker voor mensen om mentale steun te krijgen en te geven. Inuka is een anoniem chat-platform, waarbij coaches die getraind zijn in een methode die bewezen effectief is, hulp bieden aan personen die zich in de put, gestrest of angstig voelen.

  • Optec

Optec biedt een thuiscontrole- en diagnosesysteem voor glaucoom patiënten. Het systeem biedt waardevolle klinische data die vandaag nog niet beschikbaar is, waardoor betere en goedkopere diagnose en behandeling mogelijk is.

  • Orikami - MS Sherpa

MS Sherpa helpt mensen met MS sneller een effectieve therapie te krijgen, door medisch gevalideerde zelf-monitoring met behulp van een smartphone.

  • SmartOcular  

SmartOcular versnelt en verbetert de kwaliteit van de workflow van een patholoog door gebruik te maken van mobiele telefoons en cloud-based deep-learning. Door gebruik te maken van deze goedkope en direct beschikbare technologie versnellen ze de introductie van kunstmatige intelligentie in de klinische pathologie. 

  • Susan

Susan is een virtuele coach die, gepersonaliseerd, 24/7 helpt gezonder te leven en zo mensen met een leefstijl-gerelateerde aandoening de regie op hun eigen gezondheid leert nemen. Susan biedt daarmee efficiëntie voor en betere dienstverlening door de huisarts.

Meer weten?

Meer weten over Customer Track? Neem dan contact op Adinda Woelderink.